Vergoeding van de behandeling
Fysiotherapie bij volwassenen wordt alleen maar vergoed:
- wanneer u een aanvullende verzekering heeft afgesloten.
- bij een chronische indicatie die wordt genoemd in bijlage 1 van de Zorgverzekeringswet worden behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering vanaf de 21ste behandeling.
- bij kinderen jonger dan 18 jaar wordt maximaal de eerste 9 behandelingen vergoed. Als deze behandelingen niet het gewenste resultaat hebben, dan kan de zorgverzekeraar tot maximaal 9 extra behandelingen vergoeden. Behandelingen voor chronische aandoeningen die voorkomen in bijlage 1 van de Zorgverzekeringswet worden bij kinderen volledig vergoed.
Klik hier voor onze tarieven.
Contracten zorgverzekeraars
Voor het jaar 2024 hebben wij contracten afgesloten met de volgende verzekeraars:
- DSW (DSW, Stad Holland, inTwente)
- CZ (CZ, Nationale Nederlanden, Just, PZP en OHRA)
- Achmea (Zilveren Kruis, De Friesland, Interpolis, FBTO, Ziezo, De christelijke zorgverzekeraar)
- VGZ (IZZ, IZA, UMC, Univé, Zekur, United consumers en VGZ bewuzt
- ONVZ (ONVZ zorgverzekeraar en VvAA zorgverzekering)
Bij deze verzekeraars declareren wij de gegeven behandelingen rechtstreeks bij de verzekeraar. De verzekeraar vergoedt uitsluitend het aantal behandelingen waar u volgens uw polis recht op heeft. De behandelingen die aanvullend nog nodig zijn, komen voor uw eigen rekening. Staat uw verzekering hier niet tussen dan hebben wij GEEN contract met uw zorgverzekeraar.
Wat gebeurd er indien wij geen contract hebben afgesloten? Wij geven c.q. sturen u de factuur van de behandeling die u aan ons betaalt. Deze kunt u vervolgens zelf declareren bij uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw verzekeraar en de soort polis die u heeft afgesloten wordt de behandeling vervolgens geheel of gedeeltelijk door de verzekeraar aan u terugbetaald.
Voor informatie over de hoogte van de vergoeding in uw specifieke geval verwijzen we u naar uw zorgverzekeraar. Wij adviseren u voorafgaand aan de behandeling uw polisvoorwaarden goed door te lezen en bij vragen contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Praktijkregels
Voor het annuleren van afspraken hanteren wij een termijn van tenminste 24 uur.
Bij het niet of niet tijdig afzeggen van een afspraak zijn wij genoodzaakt de hieraan verbonden kosten in rekening te brengen. Deze kosten staan vermeld in de tarievenlijst op onze website
Neemt u bij het eerste bezoek altijd uw legitimatiebewijs, de eventuele verwijzing van de arts en een handdoek mee.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Wij zijn telefonisch te bereiken op 0229- 215 615 of via ons e-mailadres; info@fysiohoorn.nl