Ik wil een afspraak maken. Hoe kan dat?

U kunt op verschillende manieren een afspraak maken.

  • U kunt online een afspraak maken. klik hiervoor op de button “afspraak maken” op de website.
  • U kunt ons bellen via het nummer 0229 – 21 56 15. Krijgt u niemand aan de lijn? Spreek dan het antwoord apparaat in en dan bellen we u terug.
  • U kunt een e-mail bericht sturen. Gebruik hiervoor de contactpagina. Vermeldt uw telefoonnummer, dan kunnen we u bellen.

Heb ik een verwijzing nodig?

Fysiotherapie is “direct toegankelijk”. Dat betekent dat u geen verwijzing van een arts nodig heeft om bij ons een afspraak te maken. Er zijn wel weer enkele uitzonderingen. Dat vertellen we u dan tijdens de eerste afspraak.

Doet FysioHoorn behandelingen aan huis?

Ja. Op voorwaarde dat de reistijd maximaal 15 minuten is per fiets. U heeft in tegenstelling tot fysiotherapie op de praktijk ALTIJD een verwijzing nodig van de huisarts of specialist om aan huis behandeld te worden.

Moet ik de behandeling zelf betalen?

Fysiotherapie wordt vergoed uit de meeste aanvullende verzekeringen. Tijdens de eerste afspraak controleren wij uw verzekering en kunnen wij u vertellen of de behandeling vergoed wordt.

Moet ik een eigen risico betalen?

Fysiotherapie wordt in de regel uit de aanvullende verzekering vergoed. Voor de aanvullende verzekering geldt het eigen risico niet.

Moet ik iets speciaals meenemen of aantrekken?

Bij de intake vragen wij een identiteitsbewijs van u. U hoeft geen eigen handdoek mee te nemen. Voor oefentherapie is het prettig als u gemakkelijk zittende (sport)kleding mee heeft of aantrekt. De oefeningen worden ook in de oefenzaal of het sportcentrum gegeven.

Ik kan niet naar de praktijk komen. Wat nu?

Als u vanwege medische redenen niet in staat bent om onze praktijk te bezoeken kunnen wij bij u aan huis komen. De behandelmogelijkheden zijn hierbij dan wel beperkt. Tevens hanteren wij uit efficiëntie overwegingen een kilometernorm; wij komen alleen bij u aan huis indien u binnen een straal van 4 kilometer van onze praktijk woont. Neem in geval van twijfel contact met ons op.

Ik heb afgezegd maar krijg wel een rekening. Hoe kan dat nu?

Bij verhindering dient u tot uiterlijk 24 uur voor de afspraak bericht te geven. Dat kan telefonisch (evt via het antwoordapparaat) of via de e-mail. Anders brengen wij de behandeling bij u in rekening.

Heeft u een overeenkomst met mijn zorgverzekeraar?

In 2024 hebben wij GEEN contract getekend met de volgende verzekeraars en al haar labels; Menzis, ASR, Aevitae, ENO en Zorg & Zekerheid.

Wel hebben wij een contract met:

  • DSW (DSW, Stad Holland, inTwente)
  • CZ (CZ, Nationale Nederlanden, Just, PZP en OHRA)
  • Achmea (Zilveren Kruis, De Friesland, Interpolis, FBTO, Ziezo, De christelijke zorgverzekeraar)
  • VGZ (IZZ, IZA, UMC, Univé, Zekur, United consumers en VGZ bewuzt)
  • ONVZ (ONVZ zorgverzekeraar en VvAA zorgverzekering)

Wilt u weten onder welke zorgverzekeraar uw label valt? Klik dan hier voor een overzicht (Bron afbeelding: Zorgwijzer.nl)

Hebben wij met uw zorgverzekeraars wel een overeenkomst afgesloten? Dan vergoeden zij de kosten volgens uw polisvoorwaarden.

Hebben wij met uw zorgverzekeraar geen overeenkomst afgesloten? Dan wordt u gevraagd de nota per PIN te betalen. U kunt de nota daarna zelf naar uw zorgverzekeraar opsturen. Afhankelijk van uw polis betaald de zorgverzekering (een deel) aan u terug.

Worden de kosten niet of niet meer door uw zorgverzekeraar vergoed? Dan wordt u gevraagd de nota per PIN te betalen.

(Deze lijst is met de uiterste zorg samengesteld. U kan aan deze lijst geen rechten ontlenen. Neem bij twijfel contact op met uw zorgverzekeraar)

Zijn de vergoedingen voor kinderen en volwassenen gelijk?

Nee. Voor kinderen onder de 18 jaar gelden andere regels. De kosten voor de eerste 18 behandelingen worden betaald uit de basisverzekering. De daarop volgende behandelingen worden, volgens uw polisvoorwaarden, betaald door de aanvullende verzekering.

Voor volwassenen worden alle behandelingen, volgens uw polisvoorwaarden, betaald door de aanvullende verzekering.

Hoeveel vergoedt mijn aanvullende verzekering?

Elke aanvullende verzekering kent zijn eigen voorwaarden en vergoedingen. Voor actuele informatie kunt u het beste uw zorgverzekeraar bellen.

Ik heb een chronische klacht. Dan worden alle behandelingen toch vergoed?

Als uw klacht op de zogenaamde “chronische lijst” staat, u in het bezit bent van een verwijzing van uw huisarts of specialist èn uw verzekeraar toestemming heeft verleend dan worden alle behandelingen vergoed. Maar dat is dan vaak maar voor de duur van één kalenderjaar.

Meer informatie kunt u lezen op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/is-fysiotherapie-opgenomen-in-het-basispakket.html

Hoeveel kost de behandeling?

Als wij de behandeling niet bij uw verzekeraar kunnen declareren doen we dat bij u. Daarbij hanteren wij de tarieven die u op onze prijslijst kunt terug vinden. De link vindt u helemaal onder op de website.

Waarom moet ik de behandeling meteen betalen?

Wij vragen u de behandeling meteen, per PIN, af te rekenen als u niet of onvoldoende voor fysiotherapie bent verzekerd. Hiermee wordt administratieve rompslomp voorkomen. Uiteraard krijgt u de nota en een betalingsbewijs mee.

Hoe werkt de MijnZorgApp?

Om een herinnering van uw afspraak te ontvangen vragen wij om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. U ontvangt dan een sms bericht waarin u uitgenodigd wordt om de App te downloaden. Volg na downloaden en installeren de aanwijzingen in de app. Daarna ontvangt u een herinnering aan uw afspraak en kunt u uw afspraken inzien via de App.

Heeft u geen uitnodiging ontvangen? U kunt de gewenste versie van de MijnZorgApp downloaden op uw smartphone via de Google Play Store of App Store. Door enkele gegevens in te voeren en te klikken op “geen wachtwoord ontvangen” krijgt u toegang tot de App.

Ik krijg geen e-mail herinnering van mijn afspraak meer. Hoe kan dat?

Misschien heeft u zich hiervoor per ongeluk afgemeld. U kunt dit zelf op de volgende manier herstellen.

Als het gelukt is ontvangt u weer email meldingen van uw afspraak.

Ik moet mijn kind identificeren, waarom?

Wij vragen u bij aanmelding om uw identificatie. Dit zijn we bij wet verplicht en deze verplichting geldt voor iedereen, ongeacht de leeftijd. Identificatie kan alleen door een geldig identificatiebewijs (ID, rijbewijs, paspoort) aan ons te overleggen. Voor het antwoord op vragen verwijzen wij u naar de website van de overheid.