Op deze pagina kunt u alle informatie vinden over het Covid-19 beleid bij FysioHoorn. Zodra er nieuws is wordt deze pagina weer bijgewerkt.

Staat de informatie die u zoekt niet op deze pagina? Neem dan contact op met ons. Telefoon 0229-215615 of stuur een mail naar info@fysiohoorn.nl

FysioHoorn actueel

Wij hebben toestemming van de overheid, het RIVM en van onze beroepsvereniging om onze zorg weer te gaan leveren. Daar zijn wij natuurlijk erg blij mee. We hebben voorzorgsmaatregelen genomen om kans op besmetting te minimaliseren.

Heeft u griepverschijnselen (verkoudheid, hoesten, koorts of keelpijn)? Blijf dan thuis en neem contact met ons op voor overleg.

De anderhalve meter regel blijft een speerpunt. Door ons beroep is anderhalve meter moeilijk te waarborgen met uw therapeut. Wel willen wij er voor zorgen dat u niet met de overige patiënten en therapeuten in contact komt. Wij hebben daarom een looproute in de praktijk en hebben onze werktijden aangepast. Tevens vragen wij u, indien mogelijk, zonder begeleiding onze praktijk te betreden (bij kinderen maximaal 1 begeleider) en kom niet te vroeg, zodat u zo min mogelijk tijd door brengt in onze wachtruimte.

Er zijn voldoende persoonlijke beschermingsmiddelen aanwezig voor de therapeuten en er is voldoende desinfecterende gel aanwezig voor zowel therapeut als patiënt. Bij de ingang van de praktijk staat een zuil waar u uw handen kunt desinfecteren voordat u onze praktijk binnen komt. Tevens vragen wij u om uw eigen badlaken mee te nemen voor op de behandelbank.

Behandelkamers, oefenmateriaal, deurklinken etc worden regelmatig gedesinfecteerd.

Voor vragen zijn wij uiteraard bereikbaar

Telefoon: 0229-215615
Mail: info@fysiohoorn.nl

#SamenTegenCorona

Aangepaste maatregelen op de praktijk

Veilig naar de fysiotherapeut

Wij houden ons qua hygiëne aan de richtlijnen van het RIVM. Tevens proberen wij ons aan de anderhalve meter regel te houden, voor zover dat mogelijk is in ons (contact)beroep.

Aangepaste huisregels FysioHoorn

• Er zijn maximaal 3 therapeuten aanwezig in de praktijk.
  • Groepsbehandelingen zijn nog niet toegestaan.
  • Bij de entree van de praktijk staat een desinfectie zuil. Desinfecteer uw handen voor u onze praktijk binnen komt.
  • Er staan minder stoelen in de wachtruimte en we hebben geen speelgoed en tijdschriften in de wachtruimte.
  • Patiënten worden opgeroepen om ” just in time” op afspraak te komen.
  • Indien mogelijk geen begeleiding mee in de praktijk. Bij kinderen maximaal 1 begeleider.
  • We hebben een looproute in de praktijk. De voordeur is de entree. De nooduitgang is de uitgang.
  • We hanteren het handen-was protocol van het RIVM.
  • Er is voldoende desinfecterende gel aanwezig voor de therapeuten en patiënten.
  • Deurklinken, oefenmaterialen, behandelbanken en ander materiaal wat veel aangeraakt wordt, wordt regelmatig schoongemaakt met desinfecterende spray.
  • Patiënten moeten zelf een badlaken mee nemen voor op de behandelbank.
  • Voor de therapeuten zijn voldoende persoonlijke beschermingsmiddelen aanwezig.
  • Heeft u griepverschijnselen (verkoudheid, hoesten, koorts of keelpijn)? Blijf dan thuis.

Quarantaine tijd

Quarantaine thuisoefeningen

FysioHoorn Corona Thuisoefeningen

🎥🎞 De FysioHoorn corona thuis oefeningen; Zo kun je thuis soepel en sterk blijven tijdens je dagelijkse bezigheden! 🧘🏽🏋🏼‍♂️Check het filmpje! 🤩🤩🤩Met dank aan onze collega’s Iris Meijerink (camera), Thessa van den Heuvel (actrice) en Patrick Warmer (montage)Be safe! Stay fit! #thuisoefeningen

Posted by FysioHoorn on Thursday, March 19, 2020

Ademhalingsoefeningen bij Corona

Het corona virus tast de luchtwegen aan en daarom kan problemen geven bij ademen. Ademhalingsoefeningen kunnen daarom belangrijk zijn om deze functie zo goed mogelijk te onderhouden. Klik hier voor het volledige schema

Wat als de spanning thuis oplopen?

We blijven zoveel mogelijk thuis. In veel huishoudens gaat dit goed, maar in sommige situaties lopen de spanningen thuis op. Wat moet je doen als de spanningen thuis oplopen?